Sivut

torstai 12. maaliskuuta 2009

Kuntapäättäjä

Sain postissa kuntapäättäjille suunnatun kyselyn kirjaston käytöstä. Hihittelin siinä lukiessani, että no johan on tullut väärään osoitteeseen. Tarkemmin sitten asiaan perehdyttyäni tajusin, että kuntapäättäjillä tarkoitettiin valtuutettuja sekä lautakuntien jäseniä. Eli myös minua. Olen kuntapäättäjä! Pitänee kirjoittaa ja lukea tuota samaa lausetta nyt muutaman kerran, että jää päähän.

Tämä kuntapäättäjä on nyt kyllä huonosti päässyt vielä päättämään mitään. Paikkahan minulla siellä nuorisolautakunnassa on, olenkohan siitä täällä maininnut? Ensimmäinen kokouskin oli ja samaan aikaan tietenkin Siirin korvalääkäri. Korvalääkäri voitti. Seuraava kokous olisi ollut ensi viikolla, mutta sekin peruttiin. Eli pääsen pätemään vasta huhtikuun lopulla. Neljä vuottahan se pesti nyt kestää, että eiköhän tässä ehdi. Tottua siihen kuntapäättäjä nimeenkin.

4 kommenttia:

Kirsi H. kirjoitti...

Tä miksi teidän kokouksia perutaan? Itse olen kans sitten vissiin päättäjä (en ole kyllä saanut tuota kirjastokyselyä), sillä olen ympäristölautakunnan jäsen. Kaksi kokousta jo ollut ja kolmas tällä viikolla. Kauhean päättäväiseltä ei olo kyllä lautakuntakokemusten perusteella tunnu. Ihan kuin asiat olisi jo päätetty kabineteissa ajat sitten?

Henna Rantasaari kirjoitti...

Minäkin heti ajattelin salaliittoteorioita, kun kuulin peruutuksesta. Kysyin sitten sihteeriltä, miksi näin ja vastaukseksi sain, että lautakunnan pj ja nuorisotoimenjohtaja olivat tehneet tämän ratkaisun, koska asioita oli ilmeisesti niin vähän. Itse olisin kyllä sitä mieltä, että olisi silti voitu kokoontua. Kun lautakunnassa on paljon uusia jäseniä, niin olisi voitu vaikka tutustua nuorisotoimeen tai muuhun tärkeään tahoon. Pitääpä ehdottaa vastaisuuden varalle!
Aika valmisteltuja ne asiat ilmeisesti on jo lautakuntiin tullessan. Mikä on aika turhauttavaa. Kai oikeasti pitäisi olla kaupungin virkamies saadakseen äänensä todella kuuluville!

Anonyymi kirjoitti...

muistan minäkin...olin valtuustossa 8 vuotta ja koululautakunnassa sekä sitten myöhemmin perusturvalautakunnassa...valmisteltuja asiat ovat. Toki pitäähän niitä jonkun valmistella, mutta jäsenen ääni on aika heiveröinen sitten itse kokouksessa...minä turhaannuin 8 v:n jälkeen.

Anonyymi kirjoitti...

Ansaattua klooriaa ja riploomia pukkaa mun plokilta! Piipahda hakemas!